lørdag 4. juni 2011

Endelig litt sommer!

Idag har det endelig sluttet å regne! :) Ikke at vi har hatt sol, men det hverken blåser eller regner så det er jo en godkjent sommerdag på vestlandet ;))

Endelig har vi fått ryddet rundt huset, min kjære har fått ferdig den ene muren og jeg har vært en aldri så liten tur på gartneriet og handlet litt til potter og bed (og fått flere ideer til "prosjekt" hage ;)  )
Vi har hentet en gammel benk som jeg har fått, og i morgen skal den til pers med skraping og sånt, før den skal få tørke seg noen dager og så males :) Gleder meg!

Her kommer noen bilder av den fine muren som samboern har laga heeeelt sjøl :)) -han er så flink atte :)
 Har plantet i noen krukker idag og kooost meg ;)
Bak den svarte store potta har jeg tenkt å lage bed med klatreroser som skal klatre oppover verandaen, min kjære skal lage bedet til med like steiner som han har brukt på muren, og på andre siden av "veien" kommer det en lignende mur som denne bare ikke så høyt :)
Noen som har tips til fine klatreroser? :) Har aldri hatt det før, så vet bare at jeg vil ha røde ;) Tips til planting etc. av dem mottas også med takk :)))



Har plantet en bringebærbusk i enden av hagen :) Bringebær er godt! :)



 -og en liten rosebusk i bedet ..  :)

 Jordbærpyramiden fikk seg også litt pynt på toppen, men jeg tror jeg må ha litt mer oppå der :)

-Er ihvertfall ingen problem å ha med seg en 3-åring ut for å jobbe, når vi har en sånn på marka ;) ganske nyinnkjøpt og sålangt en veeeldig god investering ! ;)
-og ja.... plenen ser ikke ut.. men er ikke så lenge siden vi sådde så det kommer seg ;) -gjødslet litt mer idag så håper det får fortgang på sakene :D


Ønsker alle en god helg! :)

-også får vi krysse fingrene for at sommeren er kommet for å bli denne gang :))

3 kommentarer:

  1. Så koselige bilder!! Steinveggen var kjempefin!Jeg elsker stein og naturmaterialer i hagen:o)
    Spennede å gølge med på jordbærpyramiden! Heldig er du (og jeg), som bor sammen med en Hanymann!! ;o)

    Ha en fin dag videre!
    Heleneklem

    SvarSlett
  2. tusen takk! :) -det synes jeg også :) Ja jammen har det sine fordeler med en handyman ;))
    En god dag til deg også!

    SvarSlett
  3. Dette blir jo kjempefint , enig med Helene og deg naturstein er bare helt topp , med barn er det bestandig en utfordning og planlegge hage.
    Men husk de blir fort store .
    Ha en super duper dag ,Marit.

    SvarSlett